Thursday 17 December 2009

Zambezi #2

Ahoj všetci.

Už sme v Zambii niekoľko dní a tým pádom mame aj o čom písať a verte, že je toho dosť. Začali by sme tým ako sme prišli. Let bol v celku dlhý ale vďaka chalanom a ich programu sa nám to ani nezdalo. Do Livingstonu sme dorazili niekedy po obede kajaky nám došli všetkým tak sme mali čo večer osláviť. Ubytovaný sme v Livingston backpackers v chatkách v príjemnom prostredí s bazénom. Hneď druhý deň sme sa vybrali na rieku a to trip od 1. až po 10 perej. Znáška bola v celku fajn keďže sme radšej nechali černochov aby nám znášali lode. Hovorí sa že tento úsek je najlepší a tak sme všetci mali nejaký ten adrenalín. Prvé 3 pereje neboli moc ťažké iba pár obrovských vĺn a tak sme sa postupne ukľudnili. Od 4. Pereje začala rieka naberať na sile. Také najzaujímavejšie sú #5 , #7 a samozrejme #9 nazvaná Komerčná samovražda.

Capko v pereji # 1
Sasa v #4
perej #5
surf na #8
#9- Komerčná samovražda
nájazd do 9
Šnorchel v 9 pred plávaním ( poistite ma prosím)

Je to krásny úsek a určite jeho zjazdenie nie je zadarmo. Po pereji č.10 nasleduje obrovská vynáška po drevených rebríkoch. Našťastie nás hore čakala Coca cola s chutným obedom. Akurát na cestu späť nám vyšla tropická búrka. Na nešťastie náš truck nemal strechu a tak sme si dážď vychutnali do poslednej nitky. V kempe nás už čakal taktiež zmoknutý Šnorchel a tak sme sa vydali do obchodu nakúpiť siete proti komárom a osláviť jeho príchod.

Ďalší deň sme dali úsek perejí 1-14 s ešte horšou vynáškou ako v deň predtým. Zvyšne pereje ani netreba moc opisovať, pretože sú ľahšie ako tie prvé. Rieka nám však každým dňom stúpa a Capkovi sa nepodarilo správne nasmerovať loď a tak musel vyjsť na breh. Mne sa podarilo odhodlať na Komerčnú sebe vraždu a to hlavne preto, lebo kým stúpne voda natoľko, že perej bude nesplavná neostáva moc času. Môžem povedať , že patrí k tým najťažším ktoré som splavil.

Stravujeme sa viac menej reštauračne takže jedlo si vychutnávame nie ako v Ugande.

Na ďalší deň sme rozhodli ísť len surfovať . Unavení po niekoľko hodinovom surfovaní sme vypádlovali pod Victorine vodopády aby sme si spravili nejaké pekné fotky. Ako každý večer aj ento sme si užili v bazéne a s kolou v ruke.

Na nasledujúci deň sme si naplánovali deň voľna a čakali sme na Sasu. Popri odpočívaniu sme začali spolu s Nicom plánovať splav riekou Zambezi a to od Victoriných vodopádov až po jazero Kariba. Vychádza nám to na 3 dni splavovanie a prežívania v absolútnej divočine a deň cesty spať na korbe kamiónu. Normálne sa takto ďaleko nechodí a mi budeme jedni s mála ktorí niečo také vykonajú. Musíme si všetko dôkladne pripraviť a naplánovať zobrať si do raftu veci , stany jedlo vodu... V podstate celý deň trávime nakupovaním zásob ktoré dnes odchádzajú nákladným vozidlom dole. Cesta tam trvala 9 hodín a späť 5 na motorke. Je to úplne v buši nikoho tam nebude absolútne zabudnutý svet. Ideme s Nicom ktorí už niekoľko krát dole bol a tak sa na neho úplne spoliehame. Potom ako sme väčšinu veci prichystali čakáme na Sašu, ktorá dnes prilieta. Došla v poriadku na nešťastie bez lode a pádla. Asi na letisku nestihli preložiť batožinu a tak tam neskôr máme zavolať.

Na ďalší deň ideme so Sašou pereje 1-10 aby si privykla na silu vody. Voda nám stihla stúpnuť o pol metra a tak pereje naberajú na sile. Stále sú podobne a tak je to pohoda. Saši však v 7 strhlo špricku , nič hrozné ani neplávala pretože to už bolo v podstate na konci. Hneď bola na brehu a mohli sme pokračovať. Ja a Šnorchel sme sa rozhodli ísť perej č. 9 aj keď sa nám dosť zväčšila. Bolo to úplne bez chyby naozaj veľmi silné. Mne sa to podarilo s rekordným počtom eskimákov a to 2 počas celej pereje. Šnorchel však toľko šťastia nemal a v poslednom obrovskom valci mu strhlo špricku a musel plávať. Bol poriadne naštvaný a povedal, že keď bude ešte dobrá voda na to aby sa dalo prejsť tak to musí napraviť.

výstup z kaňonu

cesta náklaďakom

Dnes sme strávili celý deň balením a chystaním vecí, pretože zajtra odchádzame na expedíciu. Chystáme rafty, stany , jedlo, náradie a všetku ostatnú výbavu. Dnes trávime posledný deň v chatke a v luxuse a od zajtra spíme v divočine. Sami si budeme variť a starať sa o všetko. Bude tam iba veľa zvierat my a voda. Tak nám držte palce nech nám tato akcia dopadne dobre a nech nám vyjdú fotky a film.

Potom sa Vám ozveme nebojte sa o nás, mame všetko potrebne , bude to ako výlet po Dunaji len po Zambezi.

Fotky robil Mato :)

Majte sa

Peter, Nina, Capko, Mato, Šnorchel, Saša

1 comment:

Ludek said...

caute super voda uplne krasa tu doma vam dakujeme za krasne reporty uz sa tesim na ten z expedice tak nech vam vsetko dobre dopadne. Mato fotos tak na tie su super som z toho uplne nadrzany a aj na dalsie spravi do vas.